מיסטיקנית - סיפור מאת אלין סטויקה

סיפור
הצועניה שגרה במורד הרחוב, הייתה אימת כל ילדי שכונתנו הקטנה. אישה מבוגרת לבושה בשכבות בגדים צבעוניים, תמיד הייתה מגרשת אותנו מגינתה. במשך היום, היו עוברי אורח נכנסים לביתה, לוגמים קפה ושומעים ממנה דברים שגילתה מהתבוננות במשקעי הכוס.
היא לא באמת הייתה צוענייה, כפי שכולם כינו אותה, אלא מיסטיקנית קוראת בקפה. כילדים שמענו עליה שמועות ופחדנו רק בגלל ההבנה שחלק מהמבוגרים נרתעו מאוד מאותה מיסטיקנית ומתחזיותיה הדרמתיות. היא לא חסכה מהאנשים בשורות איוב, אם ראתה כאלה.
לא כולם אהבו לשמוע את מה שיש לה לומר בעקבות קריאה בקפה. אני זוכרת איך הוריה של חברתי אנה, היו מתבוננים בה במבט מזלזל מעין בוז והתנשאות יחד, בעת שצעדה ברחובות הישוב. שמעתי פעם אחת את אבא של אנה אומר לאחת מלקוחותיו בחנות שלו "מיסטיקנית! קוראת בקפה... פשוט קוקו לגמרי"...
הייתי רק בת ארבע עשרה וחצי ונוחה להשפעה, לכן גם אני חששתי במידה מסוימת. התחלתי להאמין שלעסוק במיסטיקה זה מסוכן, אך הסקרנות הייתה עזה. לא יכולתי להימנע מהרצון שפעם בלבי להגן על שמה הטוב של מיסטיקנית "צוענייה" מפני אנשי השכונה .
היה זה אחר צהריים של יום רביעי נעים. אמרתי לאימי שאני הולכת לבלות עם אנה, אך בראשי עלו תכניות אחרות. עזרתי אומץ והלכתי לביתה של מיסטיקנית הישוב. נקשתי על דלתה... רציתי לברוח אך היא השיגה אותי ופתחה את הדלת.
"מה את רוצה ילדה"?! שאלה בקול מחוספס. "שלום גברת", עניתי בהיסוס, "את קוראת בקפה נכון? אספתי את דמי הכיס... תוכלי לקרוא את העתיד שלי"? היא בחנה אותי במבט מיסטי עמוק במשך כמה שניות. היא חייכה אלי וסימנה לי בידה להיכנס. צעדתי אל תוך ביתה כמו בהילוך איטי, משל היו בתוך נעלי משקולות.
מיסטיקנית הישוב חייכה אליי שוב כששאלה: "בגילך מותר לך לשתות קפה?" "אני שותה נס קפה", עניתי בגאווה. "טוב", אמרה, "נעשה לך קפה חלש".
התבוננתי סביבי. התאורה הייתה מעומעמת, אך הבחנתי בעשרות יצירות אומנות אתניות שכיסו את הקירות, עד כי לא היה ניתן להבחין בצבעו של הקיר. במרכז החדר היה שולחן עץ כהה עגול גדול ומסביבו שישה כיסאות מרופדים בצבע סגול.
התיישבתי בנחת וחשבתי לעצמי. מחר אהיה שיחת היום בין ילדי השכונה על שהעזתי לבקר בביתה של מיסטיקנית הישוב.
כעבור דקות אחדות היא שבה אל השולחן נושאת בידיה מגש עליו היו מונחות שתי כוסות קפה וצלחת עם עוגיות. היא הניחה אחת מהכוסות קרוב אלי. "מדוע ילדה כל כך צעירה רוצה לדעת את העתיד"? שאלה אותי. משכתי בכתפיי: "סתם סקרנות... כדי להיות מוכנה".
לגמתי מהקפה. לא אהבתי את טעמו המר ועיוויתי את פני. היא חייכה. התבוננתי בה ולפתע מיסטיקנית הישוב לא נראתה כל כך מאיימת, אפילו נחמדה.
כשסיימתי את כוס הקפה, היא לקחה אותה, הפכה על הצלחת והמתינה מספר דקות. הקוראת בקפה התבוננה בעיון מיסטי רב בתוכן המרוח על תוך הכוס.
לפני שהחלה את הקריאה שאלה אותי: "מדוע את מתעניינת במיסטיקה"? "איני יודעת בדיוק את הסיבה", השבתי, "אבל כל מה שקשור אל מיסטיקה או מיסטיקנים מאוד מעניין אותי". בסתר לבי רציתי לומר לה שהיא מיסטיקנית שמעניינת אותי באמת.
היא החלה בקריאת הקפה. "יש לך אופי של מצליחנית, את תטפסי לדרגות מקצועיות גבוהות בכל אשר תפני... גם אם הנושא יהיה מיסטיקה". דבריה נעמו לאוזניי. ואז הפתיעה אותי כשהוסיפה "בקרוב יהיו לך אח או אחות חדשים" . חשבתי לעצמי, איך היא רואה את כל הדברים הללו?! ביקשתי ממנה שתלמד אותי לקרוא כמוה... אולי גם אני אהיה מיסטיקנית?
היא הצביעה לתוך כוס הקפה. "שימי לב, הנה יש כאן דמות של אישה בהריון" ... "וואו"! קריאת תדהמה נפלטה מפי כשהבחנתי בדמות. השעות חלפו. הזמן עבר כל כך מהר בחברתה של מיסטיקנית מיוחדת זו. נהנתי כל כך, הרגשתי שאני מתחברת לקריאה בקפה.
היא לא ביקשה ממני תשלום כלשהו על החוויה. חייכה אליי כשנפרדנו לשלום והוסיפה שתשמח לראות אותי למחרת היום באותה שעה.
בזמן ארוחת הערב פניתי להוריי ואמרתי שמצאתי תחביב חדש שאני מעוניינת להעמיק בו ידע – מיסטיקה הוריי החליפו מבטים בניהם ושתקו עד תום הארוחה. היה זה אבי ששבר את השתיקה הארוכה: "מאיפה צץ לך הרעיון הטיפשי הזה מיסטיקה" ??!!
"ביקרתי את הקוראת בקפה שגרה במורד הרחוב... וזה מאוד מעניין" השבתי בהתלהבות,"היא אמרה שיהיה לי אח או אחות חדשים בקרוב". הורי פערו את עיניהם בתדהמה. "רצינו לשמור את הידיעה הזאת לעצמנו בינתיים... אבל הניחוש הפרוע של מיסטיקנית השטויות שלך נכון". "אבא! זהו לא ניחוש סתמי, ראיתי במו עיניי את הציור בכוס הקפה" ...
עברו השנים, אני ואחי הקטן מיסטיקנים ידועים בעירנו השוקקת חיים פתחנו חנות – פינה קטנה וצבעונית – וכל מה שאנו מוכרים קשור למיסטיקה . אנחנו מתפרנסים בכבוד ומלאי סיפוק מעבודתנו.פעמיים בשבוע אני קוראת לאנשים בקפה וגם בקלפי טארוט כשלנגד עיניי מתנוססת תמונה ענקית של האישה ההיא, מיסטיקנית שלימדה אותי את כל רזי הקריאה.אני מאמינה בכל לבי שהיא צופה בי מלמעלה בגאווה על השינוי התדמיתי שיצרתי בעיניי אנשים רבים לגבי מיסטיקה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

התאמה זוגית

מיסטיקנים מומלצים און ליין